Saturday 18 February 2012

kehilangan.bertemu di syurga

dari dulu sampai la sekarang ni,hobi aku adalah menghilangkan semua barang yg aku ada.memang la habit ni sampai sekarang x hilang2.bukan aku meminta dilahirkan begini,cuma keadaan yg menyebabkan aku jadi begini.penah dulu sekali,ada pemadam yang aku guna dari form bila ntah sampai form bila nth,tahan lama la jugak pemadam tu.last2 hilang gak.ingatkan yg tu la benda yg boleh tahan lama.

ok.point entry ni nak habaq yg jam aku hilangggg!! T_____________________________T
x tau la hilang ka misplace.serius x keruan nak cari kat mana.jam tu jam mak lang ngan pak lang bagi as hadiah aku mai mesir.so,sekarang dah hilang,apa yang aku nak pakai? :'(
dulu umi pernah kata yang dia x mau beli jam kat aku dah sebab selalu sgt rosak la,apa la.hadoiii..~
sekarang ni pakai jam henset ja.nak buat exam pon guna jam henset ja.sadis sungguh la.
sapa nampak jam aku bagi la balik.aku x dak jam nak pokai niii...

ouh.kawan2 aku selalu kata,"hg ni widad.nti kalau laki hilang pun x prasan." eh.rasanya mcm lain ja ayat. "hg ni widad.nti laki ngan anak pun t'tinggai tym pi shoping."
lebih kurang macam ni la ayat depa.aku xtau la benda tu akan jadi kenyataan ka dak.sebab aku ni memang mengalami masalah selalu menghilangkan barang.tapi suami dengan anak bukan barang okay?so,x hilang la kot.

dulu time sekolah2,kak long buat lilit nama kat pen ngan pensel.konon2 x mau bagi hilang.aku pun pernah la try.tapi efek dia sama ja.hilang jugak.dalam hidup aku ada beberapa benda yang hilang dan aku sangatttt sayang depa2 tu.aku pernah hilang pencil box sebuah tu sebab tinggal kat sekolah.dalam tu ada pen yg aku sayang sgt.pen MIKO nama dia.aku pernah hilang rantai kawan aku bg.sampai sekarang aku x jumpa.tapi aku x habaq kat kawan aku aku hilangkan.huahuahua.dan ada lagi la benda yang selalu sangat hilang.nasib baik spongebob aku sampai sekarang x hilang.kalau hilang la yang tu......

ok.masuk bab kehilangan ni,aku dah mengalami kehilangan insan insan yang sangat aku sayang dalam hidup.tapi alhamdulillah aku mampu kuat lagi sebab Allah tau ujian Dia x akan diberi kepada hamba hamba yang x mampu.aku dah kehilangan tok ayah dengan mak tok.dua dua belah umi.kehilangan arwah arwah ni bukanlah depan mata aku,bukanlah dalam dakapan aku,bukan lah dalam ciuman aku.aku hilang depa time aku x dak dengan depa.

tok ayah meninggal waktu aku tengah SPM.hari ada exam math.keluar2 dewan exam,nama aku kena announce.ok.x rasa cuak lagi waktu tu.pengetua yang buat announce.tapi time tu aku x jelas sangat nama aku kena panggil.pastu cikgu bio aku panggil dia kata ustaz ya [pengetua] panggil.cikgu aku dah buat hint mcm aku nak kena marah dah.haha.aku budak baik okay.pengawas kot ^^ aku masuk bilik dia.dia tanya exam macam mana.aku kata alhamdulillah la.then dia kata ada berita mendukacitakan.aku dah boleh agak dah sebab instinct aku kdg2 betoi.dia kata tok wan[tok ayah] dah meninggal.ok.aku kata "ustaz melawak ka ni?" aku sempat berjenaka.x jenaka pun.aku saja nak buat drama macam dalam tv tu bila ada org meninggal kan depa kata "awak melawak ke ni?" x sangka aku cakap gak benda mcm tu.pastu ustaz kata kawan baik umi aku yg call.bukan umi yg kol sebab umi xmau ganggu exam aku.

pastu aku call umi guna henset ustaz.umi dah suara lain.macam baru nangis.aku tanya "umi,tok ayah meninggal ka?" umi tanya "sapa habaq?" eh.tapi umi dah boleh agak sapa yg gitau aku.aku kata aku nak balik jugak.tapi umi kata aku exam.aku kata aku nak balik jugak.tapi masalahnya x dak sapa nak amik aku kat sekolah.semua org kalut dok urus jenazah.kalau boleh amik pun maybe lambat sikit.aku kata x pa.aku nak balik jugak.pastu aku balik dorm.aku nangis kot.ntah la.x ingat la aku nangis ka dak.aku balik baca yasin.aku baca tu memang dah sangat sangat sedih la.umi kata nanti ada sedara aku yang dok kat baling tu boleh amik aku.time dok baca yasin tu aku dah t'bayang bayang muka tok ayah.aku sedih.sebab tok ayah masuk hospital pun aku x pi tengok sebab aku kat sekolah.aku nak amik SPM.aku x balik kampung.tapi aku tau tok ayah sakit.tok ayah bukan sakit biasa.doktor kata tok ayah ada Alzheimer.x pa.pasai penyakit tok ayah nanti aku story.[klu ada org baca] aku sangat sangat sedih.

aku sayang tok ayah sangat sangat.sebab tok ayah garang.sebab aku pernah jaga tok ayah masa dia sakit.aku tidur tidur ayam malam tu sebab ank jaga dia.sebab dia selalu bangun malam kencing.dia x leh jalan tanpa dipimpin.tapi tok ayah x kurus.tok ayah sihat lagi.aku sampai kubur tok ayah dah petang sgt.dengan baju prep maroon nya aku pakai,sampai sampai aku x jumpa pulak umi kat mana.aku call umi.umi kata dia dok kt dalam sikit.aku x jumpa.semua org dh tengok aku pelik.budak mana dok nganga2 ni.hey!aku cucu ustaz bakar okay?!jumpa jumpa ja umi,umi terus peluk aku.aku nangis.sebab apa aku pun x tau.maybe sebab umi nangis kot.tapi yang pastinya talkin semua dah habis baca dah.tok ayah dah kena tanam.aku x sempat nak tengok dia buat kali terakhir.aku x leh tgk dia dah pasni.aku tunggu dia kat syurga ja nanti.serius.aku xleh korek dah kubur dia.aku hanya boleh doa.sedekah doa utk dia.semoga tok ayah tenang di sana.al fatihah buat tok ayah.ustaz Abu Bakar bin Haji Awang. :')

ada satu masa tu,rumah aku buat makan makan gathering sanak saudara.tiba tiba sepupu yang kecik umur dalam 3 tahun kot time tu,dia kata mcm ni "tu tok ayah.tok ayah.tok ayah."
aku yang penakut ni sangat lah cuak.sebab org kata budak budak kan boleh nampak.tok ayah datang melawat kami ka?kat rumah aku tu.aku memang cuak waktu tu.mungkin.mungkin boleh jadi tok ayah mai melawat tengok anak anak cucu dia kat umah kan.x mustahil kan? :)
#aku tetap cuak.

raya tahun lepas,aku pergi kubur tok ayah.dah nak dekat maghrib dah.sampai sampai dekat kubur,kami semua EXCEPT kak ngah bau sesuatu yg wangi kat kubur tu. :') alhamdulillah.mungkin bau dari kubur tok ayah.ini bukan mitos.ini bukan dongeng.tapi ini sangat sangat benar.aku x tau sebab pa kak ngah x bau.ada masalah dengan olfactory cell dy kot.haha.sian hg kak ngah.x pa la.lain kali la.pastu time dh balik,abah kata "tok ayah tengah tunggu kita pa.sebab tu bau wangi."

ok.the end...kisah mak tok entry lain.ini lagi sedih. T__T
#mcm seram x tok ayah tunggu kami.ka t'haru?

aku jumpa gambaq ni dlm google.ya.itu tok ayah yg sangat aku sayang.yg jaga aku dari kecik.dan aku insyaallah akan jumpa dia kt syurga nanti :)

2 comments:

  1. inshaAllah in JANNAH!

    saja nak gitau:

    Al-Quran aku dari form 1 sampai skrg umur 20,masih ada.
    Bagpack aku dari form 2 sampai skrg umur 20,masih ada.
    baju aku dari form 2 sampai skrg umur 20 masih ada and stil mcm baru beli.
    nailclipper aku dari form 2 sampai skrg umur 20 masih ada.
    keychain jiah bagi dia beli kt cameron,sampai skrg masih ada.
    keychain hanan bagi bulubulu ,sampai skrg masih ada.
    keychain hawa bagi time bday sampai skrg masih ada.
    dictionary bm-eng dari form 1 up till now,ada atas meja.
    pencilcase ak dari form 2 sampai skrg umur 20 masih ada.
    ingat slipper toilet kat hostel dulu? ak guna dari form 2 tak penah tukar sampai form 5, skrg still ada kt rumah.masih ok.

    kalau nak mention semua, ak boleh buat entry kat berita harian.HAHAHA.Alhamdulillah semua masih ada dan ikut aku datang mesir except slipper tu.HIHIHI

    ReplyDelete
  2. eleh.xpa.aku pun ada gak quran dari F4 sampai skrg.haha.quran tu kalau hilang laaa.....

    ReplyDelete

do leave the warmest comments ^^